Banan- & nougatmuffins

Första semesterdagen och jag har gjort absolut ingenting... Skrämmande! Men vad tusan gör man när det regnar? Kvällen skulle egentligen spenderats på Malmö Stadion för att titta på friidrotts-SM. Men regnet gjorde att jag stannade hemma istället. Att betala pengar för att bli blöt kändes inte speciellt lockande...

Blöt blev jag dock ändå. Fick för mig att ge mig ut på en promenad när det såg ut att ha klarnat upp, men skyfallet började självklart när jag var som längst borta! Nu värmer jag mig med kaffe, värmeljus muffins och en härlig bok =)

Lägger in ett receptet på de smaskiga banan- och nougatmuffinsen som jag plötsligt fick för mig att baka igår kväll.


150 g smör
2 dl socker
3 ägg
4 dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 dl mjölk
100 g nougat
1 mogen banan

Rör smör och socker vitt och pösigt.
Tillsätt äggen, ett i taget och rör ytterligare en stund.
Blanda mjöl, bakpulver, vaniljsocker och vänd försiktigt ner det i smeten omväxlande med mjölken. Riv därefter nougaten och mosa bananen. Rör ner
i smeten. Häll smeten i väl smorda bröade muffinsformar eller pappersformar.
Grädda i ugn 8-10 min (200º). 
2009-08-03 @ 22:49:17 Recept Permalink


Kommentarer
Postat av: E M M A - foto&mer.

SV: Tack!

Ja visst kommer man in i vissa foto&redigeringsperioder ibland, med saker man gillar supermycket ett tag :)

2009-08-04 @ 21:17:03
URL: http://eemmap.blogg.se/
Postat av: E M M A - foto&mer.

SV: Tack!

Ja visst kommer man in i vissa foto&redigeringsperioder ibland, med saker man gillar supermycket ett tag :)

2009-08-04 @ 21:17:58
URL: http://eemmap.blogg.se/
Postat av: Annika

Muffinssmet kan vara det bästa bästa bäzzzta som finns :)

Hoppas vi ses imorgon!

Kram

2009-08-07 @ 21:10:51
URL: http://endagmedannika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

X
Trackback
RSS 2.0