"Att lära utan att göra, är som att älska utan att röra"

Läste precis citatet i min kalender och visst är det sant... Just nu önskar jag dock att jag kunde lära mig allt till tentan nästa vecka utan att behöva plugga. Det är i och för sig väldigt intressant, men alldeles för mycket för att det ska vara rimligt. Jag bara längtar till jag fått min examen, till den dagen jag hinner ta långa fikor med mina vänner, spontant after worka, gå på bio mitt i veckan och inte behöva sova tre timmar innan en heldags söndagsplugg.

Men, "ett leende kostar mindre än elektriskt ljus och ändå lyser det upp mer i ett hem" (Theo Lindgren), så jag försöker le så mycket som möjligt. För, icke att förglömma, jag har det ju väldigt bra ändå!!! =)

PS. Ska försöka uppdatera bloggen lite oftare, men dessvärre hinner jag inte fota så det känns inte lika skoj att blogga just nu. D.S.
2009-10-12 @ 10:56:31 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

X
Trackback
RSS 2.0