Effektivitetens dag

Uppe tidigt för att åka till ikea med pappa. Tre timmar och vars en kaffe senare lämnade vi, en hel del onödiga prylar rikare, affären och begav oss hemåt. Inspirerad av fina prylar till hemmet satte jag direkt igång att fixa den stökiga plats som kallas mitt hem. Jag förstår egentligen inte hur det kan bli så rörigt, jag är ju näst intill aldrig hemma. Men den som öppnar ett skåp riskerar att få det mesta av dess innehåll över sig!

Eller rättare sagt – så var det igår. Nu är garderoben utrensad, datorbordets innehåll sorterat, diverse överblivna ting nedflyttade i källaren, ett oräkneligt antal skokartonger slängda och morgontidningar sedan två månader tillbaka slängda. Dessutom är tvättkorgen tömd och alla mattor och filtar i hemmet rena! Åååå så underbart det är att vara effektiv! Varför kan man inte göra så här mycket varje dag?!

Tror jag ska ta det lugnt resten av kvällen! =)
Vad hittar du på med?
2009-07-23 @ 22:56:55 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

X
Trackback
RSS 2.0