Parmiddag

I lördags kom V hem och sa "Jag råkade bjuda hit lite folk på tisdag... Och så sa jag att de skulle få den godaste middagen de någonsin ätit. Och sen är det en av dem som är kock och en som är glutenallergisk.... Är det ok? Förresten, kan du? Jag hjälper dig!" Jag kunde inte annat än skratta åt det klumpiga sättet att lägga fram det goda förslaget.

Mycket på en gång då, men middagen blev av på min balkong och jag lärde mig massor om glutenallergi, fick storstädat lägenheten och kvällen blev lyckad! De båda andra paren var hur trevliga som helst och faten rensades. Middagen bestod av kyckling, bananer och mandariner i curry & mango chutney sås med ris, sallad och vitlöksbröd till. Efterrätten innebar vaniljpanacotta med hallon och blåbär i cocktailglas (glömde såklart fota, men det blev tjusigt!) samt ost, kex, melon och vindruvor. Dessutom smakrika viner i alla färger. Plötsligt kände jag mig väldigt vuxen och jag trivdes med det! Det kommer definitivt bli en repris =)
2009-08-12 @ 12:25:34 Mat Permalink


Kommentarer
Postat av: Sandra

Låter gott!

2009-08-14 @ 16:26:59

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

X
Trackback
RSS 2.0