Framtidsbeslut

Hade jag fått välja hade jag pluggat i 10 år till. Inte för att jag gillar att "banka in" in kurslitteratur, skriva tentor, sitta uppe halva nätterna och skriva arbeten eller söka efter information som inte verkar finnas. Anledningen är istället att jag uppskattar och värdesätter kunskap väldigt högt, ju mer man kan om världens alla ting, destu mer intressant blir egentligen livet och de konversationer man har med alla människor som korsar ens väg genom livet.

Men 10 år till av studier kommer det inte att bli, planen är 1 år. Inför nästa termin har jag 30 frivillga poäng att läsa och vad ska man då välja, det som är mest strategiskt eller det som verkar mest intressant? I mitt fall lutar det åt psykologi, eventuellt i kombination med marknadsföringspsykologi. Det var i varje fall det jag registerarde på studera.nu. Tanken var dock att detta lätt kunde redigeras fram till den 15 okt då ansökan ska vara inne. Men när jag nu vill komplettera min anmälan verkar detta inte gå, så jag får väl helt enkelt stå fast vid mitt val... Som sagt; inget verkar gå min väg just nu!

Får väl se det som en vägvisare; att det helt enkelt är
meningen att jag ska läsa dessa kurser och inga andra.
2008-10-12 @ 23:11:09 Skola Permalink


Kommentarer
Postat av: Annika

Man får väl tänka som så att det finns en mening med allt. Även om det är svårt att tro det ibland ;)

Kramar

2008-10-13 @ 11:20:43
URL: http://endagmedannika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

X
Trackback
RSS 2.0