Tack för den ölen

Vistelsen i Helsingborg blev om möjligt ännu roligare än förväntat, men som vanligt udda när det är utgång med detta sällskap! Laxmiddag följt av hallon/vaniljkesella-efterrätt slutade med att jag, Fia och Ammeli låg raklånga på golvet, oförmögna att röra oss och konstaterade att vi var proppmätta. Något glas rosévin senare lyckades vi dock klämma i oss en och annan bit naturgodis innan taxin hämtade oss för att ta oss genom regnet ner till Cardinal, mitt i Helsingborg. Vi gick in, fick stämpel och sen ut igen.. Ett antal barbesök senare återvände vi till en fullt Cardinal och dansade till kl 4 på morgonen.


Efter en bastant frukos, en busstur och en promenad med Fia och Ajax bar det av med tåget tillbaka till Malmö. Med gårdagens smink i ansiktet och mörka trötthetsringar under ögonen såg jag fram emot en avkopplande resa med näsan i min pocketbok. Den alkoholstinkande mannen i 40-årsåldern som slog sig ned bredvid mig, verkade dock inte hålla med... Han började med att trampa på min fot ett par gånger, för att därefter med högsta volymen på mp3-spelaren spela technomusik. Han öppnade därefter en av de två öl-burkarna som han utan problem svepte under de 20 min hann åkte med samma tåg som jag. Innan han steg av lyckades han även spilla öl över mina byxor och min väska - tack för den!! Då jag redan kände mig sunkig, bättrade min nya doft definitivt inte på humöret! Som tur var hämtade mamma mig på centralen så att jag slapp stöta på fler fyllon denna dag. Gissa om jag gick raka vägen till dushen sen?!
2008-07-20 @ 22:53:53 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Bella

Tur att du hade kul i hbg=) men vilken idiot på tåget! Jag vet i tusan om jag inte hade börjat skrika på honom=S...

Kramar

2008-07-21 @ 00:23:16
URL: http://jagomittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

X
Trackback
RSS 2.0