Ny parfym?!

En varning, så att ni kan hålla er på behörigt avstånd; under de kommande dagara kommer jag att gå runt och dofta av denna underbart väldoftande flaska:

Innehållet är liniment och till för att kyla och bedöva mitt knä.
Alla som någon gång haft en idrottsskada vet hur ljuvligt det softar...

Rekommendationen är att använda "Air Salonpas" 5ggr/dag... Det finns dock en risk för att jag minskar dosen till 3ggr och försöker hålla mig hemma eller på träning när det används. Jag vill helst inte skrämma bort alla i min omgivning!

Känner att det är bäst att dämpa er oro och förklara anledningen till intervallerna som utfördes idag. De skulle mycket väl kunna ha varit jag som tänkt att jag skulle ta saken i egna händer och behandla knät på mitt egna lilla sätt (vilket brukar innebära att träna så mycket som möjligt). Men denna gång var det faktiskt inte så! Det var sjukgymnastens idé efter att vi konstaterat att smärtan nu finns på ett mindre område och att svullnaden faktiskt lagt sig en del. En "elchoksbehandling", ultraljud och ett stapplande joggingförsök på Forums löpband, slutade alltså med att jag fick springa (jogga) 5 st intervaller á 3 min, med 1 min vila idag och på onsdag. Utvärdering om knäts reaktion på löpning sker sedan vid torsdagens besök. Är det lönt att säga att jag är glad idag?!
2008-12-15 @ 23:24:12 Träning Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

X
Trackback
RSS 2.0