Studieteknik

Att "banka" in kunskap är inte riktigt min grej. När jag läser en bok tappar jag snabbt fokus och tankarna svävar iväg... Men min nya, kreativa studieteknik räddar mig och gör dessutom inlärningen betydligt roligare.

Jag letade fram en undangömd glassburk med färpennor, kritor och överstrykningspennor i alla dess färger. Sen skapade jag bilder och tankekartor för att på ett förståligt sätt kartlägga faktan och på så sätt underlätta inlärningen och förståelsen.

Att bli barn på nytt hjälper dessvärre inte mot tidsbrist. Undrar varför man aldrig lär sig att börja i tid?!
2009-02-12 @ 23:01:15 Skola Permalink


Kommentarer
Postat av: Anna

Svar: Oh, tack så mycket :)

2009-02-12 @ 23:06:19
URL: http://annaali.blogg.se/
Postat av: Daniella

Det såg ju riktigt fint ut! Men jag undrar om det är någon som börjar i tid?

2009-02-12 @ 23:48:10
URL: http://deniella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

X
Trackback
RSS 2.0