Ystad

På söndagseftermiddagen bar det av till staden där jag växte upp. En korsvirkesstad som skiner upp på sommaren, med smala gränder, färgrika hus och ett fantastiskt lugn. Middag hos pappa igår och övernattning i Ystad. Lunch, fika och promenad med mormor och morfar och slutligen ett besök hos syrran och Patrik, vilket innebar att jag var tillbaka i Malmö först ikväll. Kul att hinna med att träffa alla en längre stund än vanligt och dessutom spännande att smyga förbi inspelningarna av Wallander-filmerna som för tilfället är i full gång i Ystad. Varje gång jag vandrar runt bland de smala gatorna i södra Skåne påmminer jag mig själv om att jag borde åka dit oftare; staden har en fantastisk charm!


Norra Promenaden, Ystad
2008-07-14 @ 23:16:03 Foto - Natur Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

X
Trackback
RSS 2.0