Ett biomåste!

Efter en lån dag med uppsatsskrivande och god thaimiddag blev det igår sen bio.

Austrila var helt klart en av de bästa filmerna jag sett. Tretimmarsfilmer kan ofta bli långdragna, men inte denna. Jag var fast! En obeskrivligt fint gjord film, med oerhört vacker filmning. Det Australiensiska landskapet är i allra högsta grad faschinerande, precis som deras historia.

Innan filmen visste jag inte ens att Australien varit med i andra världskriget, men nu har jag lärt mig även det :-) Budskapen var flera & viktiga och den lilla aburiginpojken ett av de sötaste barn jag någonsin sett.
 
Nicole Kidman är ett säkert kort. Enligt min mening ett biomåste!

2009-01-04 @ 15:16:58 Film Permalink


Kommentarer
Postat av: Annika

Åååh filmen var så bra!! Jag vill också vara boskapsfösare ;) hihi... ett litet tag iaf, gärna med en snygging som Drover också...

2009-01-04 @ 22:09:41
URL: http://endagmedannika.blogspot.com
Postat av: Bella

Vill oxå se Australia!!!



Såg du vädret idag? Galet fint ju! Ville bara ta med dig o kameran ut på en tur, och termobyxorna med för den delen=) Hur går de med arbetet? Ser det ut som om de snart kan vara ett slut på det?

Kramar

2009-01-05 @ 19:32:29
URL: http://jagomittliv.blogg.se/
Postat av: Bella

Haha, ja de var ju verkligen synd att du missa de det;-) Usch vad trist att det är så mkt kvar=S Men snart så är det över!!!

Och då har vi tid båda två att bege oss ut på tur=D Vädret ska ändå inte va strålande de kommande dagarna så det är ändå inte superväder att fota i;-)

kramar

2009-01-06 @ 11:43:54
URL: http://jagomittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

X
Trackback
RSS 2.0