Bubbel & surr

Kl 9 - 19, men endast en kort paus för sushi-lunch... Tidskrävande grupparbete kan tyckas. Över 9 timmar effektiv tid, där massvis av "bubbel" och "surr" ständigt ifrågasatts. Dessa begrepp används flitigt av mina två gruppkamrater, med betydelsen flumm/egna tankar utan teoretiskt belägg. Vi har nämligen ett antal ord för mycket, närmare bestämt 1500, trots att vi har mer kvar att skriva. Imorgon kommer alltså mycket bubbel & surr att kapas bort!

"Bryt ihop och kom igen" - jag följer en god väns råd och det känns som att det kan fungera. Är faktiskt redan på bättre humör :)
2008-10-14 @ 21:10:39 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Annika

Bubbel och surr!!! Här får man associationer till champange och mingel å så e det "bara" ett skolarbete, attans så besviken man kan bli! Härliga prioriteringar jag har på vad jag vill läsa om också. Inte konstigt att Blondinbellas blogg blivit så poppis. Den handlar ju majoriet om bubbelåsurr variant mingel och minoritet om skola!!

Stå på dig!!!

Kramar

2008-10-15 @ 12:42:50
URL: http://endagmedannika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

X
Trackback
RSS 2.0